زمانی که میخواهیم فعالیت خود را برای فروش محصولات در شبکه های اجتماعی شروع کنیم باید چه کارهایی را کلا در دستور کار خود قرار ندهیم

 

۱.ارسال محتوا بیش از حد مورد نیاز در شبکه های اجتماعی

 

بیشتر افراد وقتی میخواهند کار برروی شبکه های اجتماعی را شروع کنند با انگیزه بسیار زیادی شروع به تولید محتوا میکنند و سریعا و با عجله بسیار زیادی این محتوا را در شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنند. اما بهترین شیوه ارسال محتوا پیدا کردن سلیقه دنبال کنندگان در موضوع و تعداد محتوا در روز می باشد.

 

۲.  چرا در شبکه های اجتماعی به افراد پاسخگو نیستید؟

 

بسیاری از کسب و کارها در شبکه های اجتماعی فقط شروع به اطلاعا رسانی می کنند و پیشنهاد فروش میدهند و اصلا کاری به سوالات افراد ندارند و پاسخگوی سوالات نیستند. این موضوع بسیار اهمیت دارند که بدانید افراد قبل از خرید محصولات و خدمات حتما سوالاتی راجع به آنها دارند که اگر خوب جواب داده شود حتما مشتریان شما خواهند شد.

 

 ۳سپردن مدیریت شبکه‌های اجتماعی به شخصی در خارج از کشور

 

هرگز نباید مدیریت شبکه‌های اجتماعی‌تان را به شخصی در خارج از کشور بسپارید من حتی دوست دارم که از هم‌ استانی هایم استفاده کنم که زبان، لهجه و نگرش کلی‌ای شبیه به من دارند. این قضیه در ارتباط با مردم نقش به سزایی دارد.

 

 ۴. اعتیاد به یک شبکه‌ اجتماعی

 

اشتباه بزرگ دیگری که اکثر افراد انجام میدهند روی آوردن به یک شبکه اجتماعی و فراموشی شبکه های دیگر است. افراد به مرور زمان با نتیجه گرفتن در یک شبکه اجتماعی دیگر پلت فورم ها را فراموش میکنند و این موضوع باعث می شود که نرخ رشد آنها به یک باره به شدت کاهش یابد.

 

 ۵. تمرکز روی نقاط قوت‌تان

 

شرم‌آور است که در شبکه‌های اجتماعی فقط از خودتان تعریف کنید! آیا تا به حال با کسی قرار داشته‌اید که تمام‌‌مدت بخواهد از خودش تعریف کند؟ آیا باز هم مایل بودید که او را ببینید؟ البته که نه! از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی فرهنگ و اهداف شرکتی خود استفاده کنید و پیروزی خود را در رضایتمندی مشتریان ببینید.

 

 ۶ . محتوای تصویری را فراموش نکنید

 

امروزه تمام شبکه های اجتماعی به سمت محتوای تصویری چون عکس و مهمتر از آن ویدئو حرکت میکنند و روز به روز محبوبیت محتوای تصویری در بین افراد بیشتر می شود. برای اینکه بتوانید خیلی سریع رشد کنید کافیست روزانه بر روی شبکه های اجتماعی خود یک ویدئو با محتوای مفید ارسال کنید. افراد بسیاری این ویدئو شما را می بینند و حتی آن را بین دوست خود به اشتراک میگذارند.

 

 ۷. تمرکز بر معیاری به نام تعداد دنبال کنندگان

 

تعداد دنبال کنندگان شما در شبکه های اجتماعی اهمیت دارد، اما موضوع بسیار مهم تر از تعداد دنبال کنندگان این است که از این تعداد افراد چند نفر به محصولات شما علاقه دارند و از شما خرید می کنند. اشتباهی که اکثر کسب و کارها در ابتدای کار خود انجام می دهند اضافه کردن دنبال کنندگان غیر واقعی از روش های غیر مناسب می باشد. با این کار این افراد شهری خالی از سکنه می سازند که هیچ سودی برای آنها ندارد.

 

 ۸.  تلاش نکنید در ۸۰ درصد شبکه ها حضوری فعال داشته باشید

 

بعضی از افراد و کسب و کارها تمام تلاش خود را میکنند که در اکثر شبکه هایی چون فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و تلگرام فعال باشند. حضوری ضعیف در این تعداد شبکه سودی ندارد بهتر است شما یک یا دو شبکه مورد علاقه مخاطبان خود را پیدا کنید و در آنها به صورت کاملا جدی و قوی فعالیت کنید.

 

 ۹.  کپی به جای خلق

 

اکثر رقیبانی که در حوزه شما فعالیت می کنند از کارهای هم کپی میکنند. اما شما نباید دچار این اشتباه بزرگ بشوید. قبل شروع فعالیت در شبکه اجتماعی مد نظر خود حتما کمی فکر کنید و ببینید که در این شبکه دنبال چه نتیجه ایی هستید و در راستای همان نتیجه شروع به تولید محتوا کنید.

 

 ۱۰. استفاده از سبکی تکراری در همه شبکه‌ها

 

هرگز پست ها و محتوای شبکه های اجتماعی خود را تکراری منتشر نکنید برای مثال پست هایی فقط مخصوص تلگرام داشته باشید و پست های اینستاگرام خود را از تلگرام خود جدا کنید و یا حداقل پست های تصویری محتوای خود را برای هر شبکه اجتماعی با سبکی خاص تولید و منتشر کنید.

 

 ۱۱. تنظیم برنامه‌ای جدی برای تولید محتوا

 

به صورت صد در صدی نمی توانید قبل از شروع کار موضوع تمام محتوای خود را انتخاب کنید. بهترین شیوه انتخاب موضوع کاری شبکه خودتان می باشد و در ادامه با ارتباط با دنبال کنندگان خود و پیدا کردن علاقه مندی های آنان تلاش کنید که محتوای مورد نیاز آنها آنها رو تولید کنید و برنامه جدی در این زمینه برای خود تنظیم کنید.

 

 ۱۲. استفاده از هشتگ‌های داغ

 

اگر بی دلیل از هشتگ های داغ و پربازدید استفاده کنید و این هشتگ ها هیچ ارتباطی به موضوع پست شما نداشته باشد و افرادی را که اصلا به محتوا شما علاقه ندارند بی دلیل به سمت محتوای خود راهنمایی کنید امکان بلاک یا ریپورت شدن شما از سمت آنان وجود دارد که دردسرهای خود را دارد. شما باید از هشتگ هایی استفاده کنید که فقط مرتبط به موضوع پست شما می باشد.

 

 ۱۳. تمرکز فقط برروی فروش

 

بجای اینکه برای مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی پیشنهاد فروش ارسال کنید به آنها در مورد موضوعات خود به رایگان در شبکه های اجتماعی اموزش دهید و در این آموزش پیشنهاد های فروش خود را بگنجانید. افراد بسیار زیادی فقط برای سرگرمی و مطالعه و افزایش معلومات خود به شبکه های اجتماعی مراجعه میکنند این هنر شماست که آنها را با آموزش های خود به محصولات و خدمات خودتان علاقه مند کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *