در حالت کلی به معرفی محصولات و خدمات در شبکه های اجتماعی که افراد زیادی در آنجا فعالیت میکنند و این معرفی دست آخر منجر به فروش و کسب سود می شود بازرایابی شبکه های اجتماعی گفته می شود.

در ۹۰ درصد کمپین هایی که در بازاریابی با شبکه های اجتماعی راه اندازی می شود هدف مدیران کسب و کار جلب توجه کاربران به کمپین آنها می باشد که راه اندازی این کمپین کمی نیاز به خلاقیت دارد. اگر بتوانید کمپینی راه اندازی کنید که افراد را درگیر آن کند و افراد کمپین های شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند خیلی سریع شروع به رشد و افزایش فروش خواهید کرد.

ایده تبلیغات دهان به دهان دیجیتالی

فعالیت و بازاریابی در شبکه های اجتماعی و تبلیغات در آنها باعث میشود که شما یک تبلیغات دهان به دهان دیجیتالی راه اندازی کنید. زمانی که افراد پست های شما را با دیگران به اشتراک میگذارند، افراد خیلی راحت به شما اعتماد می کنند و محصولات شما را تهیه می کنند. چرا که این شما نبودید که تبلیغات خود را برای آنها ارسال کردید بلکه یکی از دوستان یا آشنایان شخص شما و محصولات و خدمات شما را به او معرفی کرده است.

 

چرا شبکه های اجتماعی؟

 

امروزه با وجود تلفن های همراه هوشمند و راه اندازی شدن اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی افراد بسیاری در این پلت فورم ها به دلیل دسترسی آسان و سریع فعالیت می کنند. برخی از شبکه های اجتماعی همچون (Telegram) بسیار سریع در بین مردم رشد کرد. این خود نشان دهنده اهمیت شبکه های اجتماعی برای بازاریابی اینترنتی می باشد. اگر کسب و کاری دارید که هنوز به شبکه های اجتماعی متصل نیست سود عظیمی را تا بحال از دست داده اید.

 

چرا برخی از شبکه های اجتماعی بسیار زیاد رشد کرده اند؟

 

شاید بخواهید بدانید چرا شبکه های اجتماعی موبایلی مانند تلگرام موفقیت بیشتری در برابر شبکه های اجتماعی با سابقه ای مانند توییتر پیدا نموده اند؟ مهمترین دلیلی این امر آشنایی درصد زیادی از جامعه با اینترنت توسط تلفن های همراه هوشمند می باشد. احتمالا افراد بسیاری را می شناسید که با تلفن همراه هوشمند خود با مباحثی مثل اینترنت آشنا شده است. دلیل دیگر ، فعالیت بیشتر افرادی است که از طریق موبایل به شبکه های اجتماعی دسترسی دارند زیرا موبایل معمولا همیشه در دسترس همه ی افراد است و در هر لحظه ای می توان به صورت آنلاین نظر خود را منتشر کرد دلیل بعدی وجود دوستان و آشنایان بیشتر در شبکه های اجتماعی موبایلی هستند شاید کمتر از ۵۰% مخاطبان و آشنایان شما در یک شبکه اجتماعی خاص مانند فیس بوک و توییتر عضو باشند اما حداقل ۸۰% آنها در شبکه های احتماعی موبایلی مانند اینستاگرام ، واتس آپ ، تلگرام و … عضو هستند و فعالیت دائمی دارند و همین موضوع سبب می شود تا پیام بازاریابی شما با افراد آشنای بیشتری به اشتراک گذاشته شود.

 

مزایای شبکه های اجتماعی

 

یکی دیگر از مزایای شبکه های اجتماعی موبایلی آشنایی بیشتر افراد با یکدیگر است. در شبکه های مانند فیس بوک معمولا اغلب دوستان شما را افرادی تشکیل می دهند که شاید تاکنون آنها را در دنیای واقعی ملاقات نکرده باشید اما در شبکه های اجتماعی معمولا بیشتر دوستان شما مخاطبان تلفنتان هستند که یا نسبت های خویشاوندی با شما دارند یا از دوستان ، نزدیکان و آشنایانی هستند که قبلا آنها را می شناسید.

نرخ به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی توسط کاربران موبایل به صورت میانگین دو برابر کاربرانی است که از طریق کامپیوتر وارد این شبکه های شده اند. و همین موضوع یکی از دلایل اصلی برای تمرکز بیشتر بر کاربران موبایل است.

 

از دیگر مزایای شبکه های اجتماعی موبایلی انتقال احساس کاربران در همان لحظه رویداد است. شاید تا پیش از ارائه گوشی های هوشمند بسیاری از اتفاقات روزانه به دلیل دسترسی نداشتن به کامپیوتر در آن لحظه در شبکه های اجتماعی منتشر نمی شدند اما امروزه اغلب افراد احساسات خود را در هر لحظه در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند که این خود یک مزیت در اجرای برخی کمپین های بازاریابی است. در اینستاگرام عکس هایی که با عنوان  “یهویی همین الان ” منتشر می شوند این موضوع را به اوج خود رسانده است و اکثر برند های مطرح می توانند از این ویژگی بسیار سودمند برای افزایش انگیزه خرید مشتری استفاده نمایند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *