۴.۵
(۱۵۹)

در حال حاضر اینستاگرام ابزار بسیاری عالی برای بازاریابان و فروشندگان محصوب می‌شود. در این آموزش کوتاه تصمیم داریم که سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ را جواب دهیم.

کسب و کار اینستاگرامی و بازاریابی اینستاگرام روز به روز در کشور ما رشد چشمگیری دارد. اگر کسب و کاری دارید که هنوز برای آن پیج اینستاگرام افتتاح نکرده‌اید از رقیبان خودتان خیلی عقب افتاده‌اید.

در این مقاله علاوه بر معرفی روش‌های بازارایابی در اینستاگرام، شما را با مباحث مهم‌تری در این زمنیه آشنا خواهیم کرد.

مهم‌ترین موضوع در بازاریابی با اینستاگرام اشراف کامل به موضوعاتی چون تولید محتوا، جذب فالوئر، تبدیل فالوئر به علاقه‌مند و در نهایت تبدیل علاقه‌مند به مشتری و هوادار داشته باشید.

در این مقاله که مطالعه آن شاید حدود پینج دقیقه از شما زمان بگیرید با من همراه باشید. این آموزش کوتاه ولی کاربردی مسیر شروع بازارایابی اینستاگرامی را برای شما هموار خواهد کرد.

 

تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات می‌توانید سوالات خودتان را مطرح کنید. قول می‌دهیم که کمتر از یک روز کاری به سوال شما پاسخ دهیم.

 

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ چطور وارد حوزه اینستاگرام مارکتینگ شویم؟

مسلماً برای شروع کسب درآمد از اینستاگرام شما باید یک ایده جدید برای خودتان بسازید و از طریق یک پیج اینستاگرام ایده جدید را به مخاطب های زیادی در سطح اینستاگرام معرفی کنید. برای شروع کار حتماً باید به یک سری از پیش نیاز ها در راه اندازی پیج اینستاگرام دقت کنید.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
پیش نیازهای لازم برای اینستاگرام مارکتینگ: نام کاربری بهینه، عکس پروفایل خوب و متن بایو جذاب است.

پیش نیاز های شروع کسب و کار اینستاگرامی

نام کاربری پیج شما: ابتدا برای شروع در اینستاگرام باید یک پیج افتتاح کنید، نام کاربری پیج شما یا همان آیدی پیج شما معرف کسب و کارتان به افراد بسیار زیادی در اینستاگرام می باشد. پس سعی کنید که این نام را طوری انتخاب کنید که در ذهن مخاطب نقش ببندد و از نظر املایی هیچ گونه غلطی در آن وجود نداشته باشد.

عکس پروفایل پیج شما: اگر کسب و کارتان بیشتر در حوزه فروش یک محصول یا خدمتی در قالب یک شرکت می باشد بهتر است که از یک لوگوی حرفه ای در عکس پروفایل خودتان استفاده کنید، در غیر این صورت اگر دوست دارید که خودتان به عنوان یک برند شناخته شوید بهتر است که یک عکس از چهره خودتان با یک لبخند زیبا در قسمت پروفایل قرار دهید.

متن بایو پیج شما: همانطور که میدانید در اینستاگرام شما می توانید توضیح مختصری در مورد خودتان یا فعالیتتان در پیج تان منتشر کنید. این متن نقش بسیار مهمی در جذب فالوور ایرانی جدید در پیج شما دارد. شما در این قسمت باید در مورد چرایی فالو کردن پیج تان صحبت کنید.

 

مدل های کسب درآمد از اینستاگرام

برای کسب درآمد از اینستاگرام سه مدل بسیار پر سود را به شما معرفی می کنم.

مدل اول) فروش محصول و خدمات خودتان مدل

دوم) همکاری در فروش محصولات دیگران

مدل سوم) تبلیغات پیج های افراد دیگر

 

در مدل اول هدف شما از ایجاد یک پیج اینستاگرام برای کسب درآمد از آن معرفی محصولات و خدمات خودتان می باشد. در این مقاله ، یعنی مقاله اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ بیشتر در مورد همین مدل اول در ادامه صحبت خواهیم کرد.

 

در مدل دوم برای کسب درآمد از اینستاگرام اگر محصول یا خدمتی ندارید می توانید یک پیج اینستاگرام راه اندازی کنید، سپس با تولید محتوا و روش هایی که در ادامه گفته میشود فالوور جذب کنید و بعد محصولات و خدمات دیگران را در پیج اینستاگرام بفروشید و درصد و سود خودتان را دریافت کنید.

 

مدل سوم برای آن دسته از افرادی است که هیچ ایده جدیدی برای کسب درآمد از اینستاگرام ندارند، این افراد از طریق تولید محتوا در یک زمینه خاص مثلاً: تولید محتوا در زمینه تناسب اندام، جذب فالوور می کنند و سپس در پیج اینستاگرام شان پیجهای دیگران در این زمینه را تبلیغ کرده و از آنان پول دریافت می کنند.

 

۴ مرحله مهم در بازاریابی با اینستاگرام
برای شروع بازاریابی با اینستاگرام چهار اصل فوق بسیار مهم است.

 

چهار اصل مهم برای موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ

اصل اول شناخت مخاطب

شاید مهم ترین پاسخ به سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ همین اصل اول است. اگر شما مخاطب های پیج خودتان را بشناسید و بدانید که چه سلیقه هایی دارند و بیشتر به چه مواردی علاقه دارند می‌توانید برای این دسته از افراد تولید‌ محتوا کنید و این افراد را جذب پیج اینستاگرام خودتان کنید.

برای شناخت مخاطب کافیست وارد پیج رقیبان خود شوید و فالوور های این پیج را آنالیز کرده و بررسی کنید و ببینید که جنس فالوور های این شخص چیست. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که می خواهد کفش های ورزشی بفروشد ، این شخص کافی است به پیج هایی که در اینستاگرام کفش ورزشی می‌فروشند مراجعه کند و فالوور های این شخص را بررسی کند.

منظور از بررسی فالوور یعنی اینکه چه افرادی این مدل پیج ها را دنبال می کنند، مثلاً افرادی که یک پیج فروش کفش های ورزشی را دنبال می کنند اکثراً قشر جوان جامعه می‌باشند. پس با دانستن این موضوع می توان محتوا هایی تولید کرد که مورد توجه این دسته از افراد جامعه قرار می گیرد.

با شناخت مخاطب کار تبلیغات در اینستاگرام هم بسیار آسان تر خواهد بود. چرا که بعد از شناخت مخاطب متوجه خواهیم شد که این افراد بیشتر در کدام یک از پیج های اینستاگرام دیگر فعالیت می کنند، پس با تبلیغات در آن پیج ها به احتمال خیلی زیاد، اگر محتوای تبلیغاتی خوبی ساخته باشیم میتوانیم افراد بسیار زیادی را به پیج اینستاگرام خودمان جذب کنیم.

اصل دوم جذب مخاطب

همانطور که در اصل اول گفته شد اگر مخاطب را به خوبی شناسایی کنید ۵۰ درصد کار را انجام دادید، حال کافیست محتوایی تولید کنید که افراد با سلیقه های یکسان با دیدن این محتوای تبلیغاتی شما علاقه مند به دنبال کردن پیج شما شوند.

شما برای جذب مخاطب باید دو کار بسیار مهم در اینستاگرام را انجام دهید:

 

کار اول تولید محتوا که با روش ها و اصول های صحیح تولید محتوا و هشتگ گذاری در اینستاگرام، می توانید به صورت کاملا رایگان فالوور های هدفمند و واقعی که علاقه‌مند به محتوا و موضوع کاری شما هستند را جذب کنید.

 

کار دوم تبلیغات در پیج های دیگر که کافیست پیج هایی را پیدا کنید که تعداد فالوور های بسیار بالایی دارند و فالوور های آنها با مخاطب های هدف شما یکسان باشد. به عنوان مثال اگر میخواهید در اینستاگرام کفش ورزشی بفروشید بهترین پیج برای تبلیغات برای شما ، پیج باشگاه های ورزشی و یا ورزشکاران مطرح می‌باشد.

اصل سوم علاقه مند سازی

مهمترین کار بعد از جذب مخاطب علاقه مند کردن او به محتوای خودمان می باشد. شما بعد از تبلیغات در اینستاگرام و جذب تعداد بسیار بالای مخاطب حالا وظیفه دارید، با تولید محتوا های جذاب این مخاطب ها را در پیج اینستاگرام خودتان نگه دارید و آن ها را علاقه مند به محصولات خودتان بکنید.

همانطور که در ابتدای این مقاله آموزشی گفتم بیشتر متخصصان حوزه اینستاگرام که در مورد اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ توضیح می‌دهند، تمام تمرکز خودشان را بر روی تولید محتوا قرار داده اند. اما در ادامه ما مباحث بسیار جدید در حوزه کسب درآمد از اینستاگرام را بررسی می کنیم که اصل چهارم این حوزه می باشد.

اصل چهارم کمپین فروش

شاید کمپین فروش اصطلاحی ناآشنا برای شما باشد. کمپین فروش یعنی انجام دادن سلسله کارهایی که منجر به خرید محصول می شود. اگر شما بتوانید این کارها را به صورت دقیق و اصولی انجام دهید مطمئناً در عرض یک هفته میلیون‌ها تومان از محصول و خدمات خودتان را می توانید از طریق اینستاگرام مارکتینگ خود را بفروشید.

چطور کمپین فروش راه اندازی کنیم؟

استوری های اینستاگرام قابلیت بسیار عالی در این شبکه اجتماعی می باشد، شما می توانید از طریق استوری های اینستاگرام کمپین های خود را راه اندازی کنید. برای راه اندازی کمپین در اینستاگرام کافی است یک سوال را از طریق استوری اول در ذهن مخاطب خودتان ایجاد کنید، که به احتمال زیاد این سوال دغدغه اصلی مخاطب شما می باشد. سپس در استوری های بعدی شروع به پاسخگویی در مورد این سوال بکنید و سعی کنید با استفاده از امکانات جدید اینستاگرام مخاطب های خودتان را نیز درگیر پاسخگویی به این سوال بکنید.

بعد از این که تعداد بسیار زیادی از مخاطبین تان درگیر این سوال شدند کافیست محصول یا خدمت مورد نظر خودتان را برای فروش به آنها معرفی کنید. اگر میخواهید محصول تان پرفروش‌تر شود پیشنهاد من ارائه یک فرصت ویژه برای خرید می باشد. مثلاً می توانید روی محصول تان ۱۰% تخفیف ارائه دهید.

تا اینجا ما به موارد پایه ای و اصولی کسب درآمد از اینستاگرام پرداختیم و پاسخ اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ را به شما ارائه دادیم. در ادامه بیشتر سعی می کنیم روش های تولید محتوا را آموزش دهیم.

همان طور که می دانید اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر بر پایه محتوا و تولید آن فعالیت می کنند. هر صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی که تولید محتوای خوبی داشته باشد مطمئناً مورد توجه اغلب کاربران آن شبکه اجتماعی قرار خواهد گرفت.

اینستاگرام نیز از این شبکه های اجتماعی مستثنا نیست و رکورددار شبکه‌های اجتماعی در حوزه تولید محتوا می باشد. پس برای فعالیت در اینستاگرام و جذب فالوور تعداد بالا کار بسیار سخت تر از سایر شبکه های اجتماعی می باشد، چرا که افراد بسیار حرفه‌ای در این شبکه اجتماعی تولید محتوا می کنند و مخاطب های بسیار زیادی را جذب پژو خودشان می کنند.

 

چهار مرحله مهم بازاریابی با اینستاگرام در یک نگاه:

۱. شناخت دقیق مخاطب

۲. جذب مخاطب هدف

۳. علاقه‌مند سازی مخاطب

۴. برگزاری کمپین فروش حرفه‌ای

 

 

مراحل تولید محتوا در راستای اینستاگرام مارکتینگ
مراحل ساخت محتوا برای کسب و کار اینستاگرامی

 

مراحل تولید محتوا برای اینستاگرام

 

برای تولید محتوا فقط دو مرحله وجود دارد:

مرحله اول پیدا کردن ایده تولید محتوا

مرحله دوم ساخت و ویرایش محتوا

 

چطور برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده پیدا کنیم؟

در مقاله اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ چهار روش به شما آموزش می دهیم که از طریق آن بتوانید ایده برای تولید محتوای خودتان پیدا کنید.

روش اول سوال مخاطبان و فالوور های شما

به احتمال زیاد بعد از شروع فعالیت در اینستاگرام و انتشار اولین محتوا ها در پیج تان یکسری از افراد پیج شما را فالو کرده و سوال هایی از شما می پرسند، بهتر است این سوال ها را یادداشت کرده و جواب آن ها را در قالب یک ویدئو و یا یک عکس نوشته در پیج اینستاگرام خودتان منتشر کنید.

روش دوم سوال فالورهای پیج رقیبان در کامنت ها

اگر در ابتدای مسیر باشید و به تازگی کسب و کار اینستاگرامی خودتان را راه اندازی کرده باشید، این یک فرصت بسیار عالی برای شماست. کافیست وارد پیج اینستاگرام رقیبانتان شوید و سوالات فالوورهای آنان را در بخش کامنت ها بخوانید و روی کاغذ یادداشت کنید، سپس پاسخ این سوالات را در قالب یک ویدیو یا عکس نوشته در پیج خودتان منتشر کنید.

روش سوم جستجوی مردم در گوگل

اگر کمی با مباحث سئو و جستجوی کلمات کلیدی در گوگل آشنایی داشته باشید می‌توانید سوالاتی که مردم در گوگل سرچ می‌کنند را پیدا کنید، همین سوالات را یادداشت کرده و دوباره پاسخ آن را به صورت یک ویدیو و یا عکس نوشته در پیج تان منتشر کنید.

روش چهارم گروه های تلگرامی مرتبط با کسب و کار شما

در تلگرام گروه های بسیار مختلفی در حوزه های کسب و کاری شما وجود دارند که با جستجو کردن و پیدا کردن این گروه ها، می توانید دریابید که اکثر مخاطب های این گروه در مورد چه موضوعاتی بیشتر صحبت می کنند کافیست همین موضوعات را در قالب محتوا در پیج اینستاگرام خودتان منتشر کنید.

چطور محتواهای خودمان را جذاب تر کنیم تا بازاریابی از اینستاگرام خوبی داشته باشیم؟

برای جذاب تر کردن محتوا ها شما باید از المان های مختلفی در محتوا های تان استفاده کنید. وقتی در این مقاله یعنی مقاله اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ در مورد تولید محتوا صحبت می کنیم منظور محتواهای ویدیویی هستند.

شما برای اینکه ویدیو های تان در اینستاگرام بازدید بیشتری جذب کند، ابتدا باید از کاور های بسیار جذاب روی ویدیو تان استفاده کنید. برای ساخت کاور های جذاب می توانید از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مختلف استفاده کنید. در ادامه این مقاله این اپلیکیشن ها و نرم افزار ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

اما موضوع بعدی برای اینکه ویدئو هایتان بیشتر دیده شود استفاده از هشتگ های مناسب در پست هایتان می باشد. اینستاگرام هم مثل سایر شبکه های اجتماعی قوانین مخصوص به خود را دارد. اگر شما در هشتگ گذاری از قوانین اینستاگرام پیروی کنید این شبکه اجتماعی به شما کمک می کند، تا ویدیوهایتان بیشتر نمایش داده شود.

 

موضوع بعدی برای اینکه ویدیو های تان بازدید بیشتری بگیرند، موضوعاتی هستند که شما در آن تولید محتوا میکنید. اگر موضوعاتی که انتخاب می کنید خیلی دغدغه اصلی فالوورهای تان نباشد، مطمئناً این ویدئو و محتوا بازدید بالایی نخواهد داشت. پس سعی کنید محتوایی بسازید که دغدغه اصلی مخاطبان تان در اینستاگرام باشد.

 

مقالات بسیار زیادی در حوزه اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ در سطح اینترنت وجود دارد اما هیچ کدام از این مقالات در مورد چگونگی تولید محتوا هیچگونه توضیحاتی ندادند.

ما تا به اینجای این مقاله بیشتر در مورد اصول و پایه کسب درآمد از اینستاگرام صحبت کردیم و روش های پیدا کردن ایده برای تولید محتوا را معرفی نمودیم. در ادامه سعی خواهیم داشت روش هایی را برای ساخت محتوا و ویرایش آن به شما معرفی کنیم.

ابزارها و نرم افزارهای لازم جهت تولید محتوا برای اینستاگرام مارکتینگ
برای ساختن محتوا در اینستاگرم به ابزار و تجهیزات و نرم افزارهای مختلف نیاز دارید.

چطور محتوا های خودمان را تولید و ویرایش کنیم؟

در مشاوره های حضوری یا تلفنی، وقتی به افراد می گویم که تولید محتوا کنید، این افراد بهانه های مختلفی برای این کار می آورند. بهانه هایی مثل: نداشتن ابزارهای لازم فیلمبرداری و تجهیزات حرفه ای، که آنها فکر می‌کنند برای ساختن یک ویدیو در اینستاگرام نیاز به دوربین های حرفه ای و ابزارها و تجهیزات نورپردازی حرفه‌ای دارند. اما بسیاری از پیج های اینستاگرامی که درآمدهای بسیار بالایی از طریق فروش محصول و خدمات خودشان در اینستاگرام دارند، تمامی کارهای تولید محتوای شان را با گوشی موبایل و یا نهایتاً با لپ‌تاپ خودشان انجام می دهند.

 

چطور با گوشی خودمان برای اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

شما کافیست بعد از پیدا کردن ایده تولید محتوا، دوربین موبایل تان را فعال کنید و در مقابل دوربین موبایل تان شروع به صحبت کردن در مورد موضوع محتوای خودتان کنید. یک راه بسیار عالی این است که یک سه پایه دوربین تهیه کنید، موبایل تان را به روی این سه پایه قرار دهید و شروع به صحبت کردن به موضوع محتوای خود کنیم.شما با کمی جستجو کردن در سایت هایی همچون دیجی کالا می توانید سه پایه های ارزان قیمتی را تهیه کنید.

برای بهتر شدن ویدیوهای تان بهتر است در محل‌هایی که نور آن طبیعی است و شدت نور متناسب است، فیلم برداری کنید. مثلاً هیچ گاه پشت به نور قرار نگیرید. چون در این حالت چهره شما کاملاً تیره خواهد بود. بهتر است شما رو به نور ایستاده و دوربین مقابل تان باشد تا ویدئوتان از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

یک راه عالی برای ضبط کردن ویدیو های خوب با محتوای جذاب نوشتن متن محتوا و تمرین کردن آن قبل از ضبط می باشد. من برای ضبط ویدیوهای اینستاگرامی خودم حداقل سه بار متن محتوا را تمرین می کنم. با تمرین کردن شما هم مسلط بر موضوع خواهید شد و هم، در حین تمرین کردن ایده های جدید و جذابی برای تولید محتوا های آینده به ذهنتان خواهد رسید.

 

ویدئوهای مان را چطور ویرایش کنیم؟

 

برای ویرایش ویدئو های شما دو روش کلی را معرفی خواهیم کرد:

روش اول استفاده از اپلیکیشن های موبایل

اپلیکیشن های بسیار کاربردی برای گوشی های اندرویدی و گوشی‌های آیفون در این زمینه وجود دارد که کافیست، در مارکت اپلیکیشن های این گوشی ها در مورد ویرایش ویدئو جستجو کنید. اما از نظر من اپلیکیشن inshot یکی از بهترین و قدرتمندترین اپلیکیشن ها برای ویرایش ویدئو و ساختن عکس نوشته می باشد. این اپلیکیشن قابلیت های بسیار زیادی دارد که یک تعداد از این قابلیت ها رایگان و تعدادی نیز پولی می باشند.

شما با اپلیکیشن inshot به راحتی می‌توانید هم ویدئو بسازید، هم به تولید عکس نوشته بپردازید و هم کاور های بسیار جذابی برای ویدیو های تان تولید کنید.

روش دوم استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر

نرم افزارهای بسیار قدرتمندی در حوزه تولید محتوا در لپ تاپ و کامپیوتر وجود دارند ، که کافیست شما این نرم افزارها را بشناسید و استفاده از آنها را بیاموزید.

برای ساختن عکس نوشته و تولید کاور های جذاب برای ویدئو هایتان می توانید از نرم افزار قدرتمند فتوشاپ استفاده کنید. این نرم افزار امکانات بسیار زیادی دارد که به شما در تولید محتوای عکسی کمک های بسیار زیادی خواهد کرد. برای یاد گرفتن ساخت عکس نوشته های جذاب در اینستاگرام می توانید به صفحه محصولات سایت ما مراجعه کنید و این محصول را خریداری کنید ، تا ساخت پست‌های زیبا برای اینستاگرام را بیاموزید.

برای ویرایش ویدئو در لپ تاپ یا کامپیوتر، یکی از بهترین نرم افزارها نرم افزار پریمیر می باشد. این نرم افزار امکانات بسیار حرفه ای در اختیار شما قرار می دهد، که می‌توانید از آن برای جذاب تر کردن ویدئو هایتان استفاده کنید.

در مقاله اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ سعی کردیم هر آن چیزی که شما برای کسب درآمد از اینستاگرام نیاز دارید را توضیح دهید، اما اگر میخواهید با مباحث حرفه ای تر آشنا شوید کافیست در دوره اینستاگرام مارکتینگ ما شرکت کنید. در این دوره آموزشی مباحث کاملا عملی توضیح داده خواهند شد، که تمامی این مباحث برای داشتن یک پیج اینستاگرام پولساز نیاز هستند و به شما در کسب درآمد میلیونی از اینستاگرام کمک خواهند کرد.

 

دو روش ویرایش محتوا در یک نگاه کوتاه:

روش اول استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی

روش دوم استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

میانگین امتیاز ۴.۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۵۹

۲ دیدگاه برای “اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *