بازاریابی و چگونه یک طرح بازاریابی ایجاد کنیم؟

بازاریابی

چگونه یک طرح بازاریابی ایجاد کنیم؟

 

بازاریابی

طرح بازاریابی طرحی است که استراتژی بازاریابی کامل خود را برای سال آینده معرفی می کند و شامل افرادی است که شما بازاریابی می کنید، چگونه آنها را به بازار عرضه می کنید و استراتژی هایی که برای ارتباط با مشتریان و جذب فروش استفاده می کنید. هدف طرح بازاریابی این است که چگونه محصولات و خدمات خود را به بازار ارائه دهید.

 

اهداف شرکت را در نظر بگیرید.

هدف از تجزیه و تحلیل وضعیت این است که به وضعیت فعلی بازاریابی شرکت خود نگاه کنید. از آنجا، تغییرات می توانند شناسایی و ساخته شوندُ با نگاهی به ماموریت و اهداف شرکت می توانید شروع کنید و تعیین کنید که آیا برنامه بازاریابی فعلی شرکت شما در دستیابی به این اهداف کمک کند یا خیر.

 

مزایا و چالش های بازاریابی کنونی خود را بررسی کنید.

در حال حاضر مشتریان خود را به کسب و کار خود جذب می کنید؟ مشتریان را به کسب و کار رقیب خود جذب می کنید؟ احتمالا نقاط قوت شما جذب مشتریان به کسب و کار شما هستند و دانستن این نقاط قوت مزیت بازاریابی مهم است.
نقاط قوت قطعی و مزایایی که مشتریان هنگام کار با شما پیدا می کنند را پیدا کنید. اینها ویژگی های داخلی شرکت هستند و آن ها میزان رضایت مشتری را تعیین می کنند. نقاط قوت بالقوه می تواند هزینه کم، سرویس عالی ، کاربر دوستانه یا سرعت باشد. خود را از رقابت جدا کنید این ممکن است با نقاط قوت شما گره خورده باشد یا شاید فقط یک واقعیت کسب و کار با شرکت شما باشد.
شما همچنین باید از نقاط ضعف و ضعف بالقوه شرکت خود آگاه باشید، زیرا این ویژگی های داخلی نیز برای مصرف کنندگان مهم است. هنگامی که ضعف های خود را شناسایی کرده اید، باید راه های برنامه ریزی برای حل این مسائل را شروع کنید. اگر این کار را نکنید، این نقاط ضعف می توانند نقاط قوت رقیب را به پایان برسانند.

 

هدف خود را پیدا کنید.

دانستن هدف و نیازهای شما تعیین میکند که چگونه باید تبلیغ کنید. اگر شما دقیقا هدف خود را نمیشناسید، نمی توانید به طور موثر ارتباط برقرار کنید که چگونه محصولات و خدمات خود را ارائه دهید. شما بایستی سن، جنس، محل، و حتی درآمد مشتریان خود را بدانید. همچنین باید روانشناسی مشتریان خود را بدانید. از اطلاعات رسمی دولت در بازار و صنعت استفاده کنید.
شما ممکن است بخواهید به شاخص های اقتصادی مانند شاخص های قیمت و هزینه و همچنین آمار اشتغال در ایالت و شهرستان خود نگاه کنید. اگر بودجه شما این اجازه را می دهد، ممکن است بخواهید با گروه های تجاری یا موسساتی که تحقیق و تحلیل خود را از بازارها و روند صنعت انجام می دهند، مشورت کنید.

 

خودتان را در فرصتها و تهدیدهای خارجی آموزش دهید.

این ها ویژگی های خارجی شرکت شما هستند و توسط رقابت شما، با نوسانات عوامل بازار و مشتریان تعیین می شوند. هدف شما در اینجا این است که عوامل مختلفی را که می توانند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارند را بررسی کنید تا بتوانید برنامه بازاریابی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
با تجزیه و تحلیل روند بازار، از جمله تغییرات قابل مشاهده در آنچه که مصرف کنندگان می خواهند و آنچه را که از یک شرکت مانند شما انتظار دارند، آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *